harm

Skrevet av Emne: "Bakkemannskapet"  (Lest 10566 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget koskov

"Bakkemannskapet"
« på: 20. mai 2010, 16:15:41 »
Tenkte jeg skulle slenge inn litt om opprinnelsen til nyhetsspeilet siden google slengte opp denne tråden.

Nyhetsspeilet har sitt utspring fra bakkemanskapet.ning.com som ble opprettet av Mike i sin tid. (det er ingen skrivefeil, det ER bakkemanskapet) Medlemmer derfra (moi) tok opp temaet om hvorfor ikke lage en nettavis og kanskje vinkle nyhetene litt anderledes enn hva man er vant til fra veletablerte aviser som er rimelig samstemt uansett hva de skriver om. Vinkle artikler fra et økonomisk og energimessig perspektiv.

Nuvel, man kan gjøre en lang historie kort, jeg er ikke medlem av bakkemanskapet lengre og har aldri skrevet en artikkel på nyhetsspeilet. Bortkasta tid å skrive om energiskvis eller vårt monetære system hvis det står sidenav en artikkel der månen er fra Star Wars og norske myndigheter leker seg med blå energikrystaller langt under jorda.

Jeg har lest igjennom en god del av denne "krigen" og tar intet standpunkt, men jeg vet hva min mor ville sagt til deg Øyvind, "Be the bigger man", er Armin virkelig verd å kaste bort så mye tid og energi på? Krangle om hvem som har jobb og ikke?

Trekker både nyhetsspeilet og skepsis.no nedi søla.

Mvh

Sigurd Mellqvist

Utlogget Gnisten

• Administrator
Sv: "Bakkemannskapet"
« Svar #1 på: 20. mai 2010, 16:46:22 »
Tenkte jeg skulle slenge inn litt om opprinnelsen til nyhetsspeilet siden google slengte opp denne tråden.

Nyhetsspeilet har sitt utspring fra bakkemanskapet.ning.com som ble opprettet av Mike i sin tid. (det er ingen skrivefeil, det ER bakkemanskapet) Medlemmer derfra (moi) tok opp temaet om hvorfor ikke lage en nettavis og kanskje vinkle nyhetene litt anderledes enn hva man er vant til fra veletablerte aviser som er rimelig samstemt uansett hva de skriver om. Vinkle artikler fra et økonomisk og energimessig perspektiv.

Nuvel, man kan gjøre en lang historie kort, jeg er ikke medlem av bakkemanskapet lengre og har aldri skrevet en artikkel på nyhetsspeilet. Bortkasta tid å skrive om energiskvis eller vårt monetære system hvis det står sidenav en artikkel der månen er fra Star Wars og norske myndigheter leker seg med blå energikrystaller langt under jorda.

Jeg har lest igjennom en god del av denne "krigen" og tar intet standpunkt, men jeg vet hva min mor ville sagt til deg Øyvind, "Be the bigger man", er Armin virkelig verd å kaste bort så mye tid og energi på? Krangle om hvem som har jobb og ikke?

Trekker både nyhetsspeilet og skepsis.no nedi søla.

Mvh

Sigurd Mellqvist

Takk for interessante opplysninger om Nyhetsspeilets forhistorie. Jeg prøvde å nøste opp litt et par ganger:

http://skepsis.no/forum/index.php/topic,362.msg9665/topicseen.html#msg9665
http://skepsis.no/forum/index.php/topic,362.msg9676.html#msg9676

Der siterer jeg én setning om "Bakkemannskapet". Ellers er de ikke nevnt noensinne her i forumet, så vidt jeg kan se, og det er mer enn merkelig. Har tenkt flere ganger, men ikke fått tid, å starte en tråd om hva det går ut på.

Nå gjør jeg faktisk nettopp det ved å flytte ditt innlegg herfra: http://skepsis.no/forum/index.php/topic,362.0.html

Håper du kan skrive mer om Bakkemannskapet hvis du har mulighet for det.

Utlogget koskov

« Svar #2 på: 20. mai 2010, 23:04:36 »
Tja, vet ikke om jeg kan bidra med så fryktelig mye siden det er lenge siden jeg var medlem. Det er stort sett en side som i hovedsak styres av Mike og Frank med JJ og Rolf Kenneth som lydige disipler. Når jeg forlot dem hadde de 56 medlemmer og tror ikke antallet har skutt i været siden da...

En ting jeg lærte ganske tidlig er, IKKE TREKK MIKE I TVIL, han tåler ikke en diskusjon på hjemmebane. Evidence og bevissthetens essens kan ikke og skal ikke trekkes i tvil. Det er egentlig et diktatur der de fleste skal være lydige nikkedukker og bare nikke og smile når det drypper på dem. Passet aldri for meg uansett.

Frank Aune... elefant romsterer i glasshus er det første som slår meg.. Fyren er jo kokos. Kom i kontakt med han første gang når jeg søkte etter nettsteder som ville publisere en novelle jeg hadde oversatt. "Jeg vil eie verden pluss 5%" (prisen på olje var da 110$ og stigende), men i senere tid ser jeg fyren nok ikke er helt korrekt sammensatt. Denne for eks

http://www.nyhetsspeilet.no/2010/01/plantepyramide-i-hellig-geometri/

Han har her kanalisert en ide som andre brukte 15 år senere og han beskylder dem som plagiat? WTF? Jeg har forøvrig etablert et samarbeid med triolife.com da jeg synes produktet var riktig kult.

Mike er herskeren, ingen over og ingen vedsidenav. Husker det ble mye pes på bakkemanskapet når morgenbladet skrev en artikkel om Mike og 911 som ikke falt i god jord. Fant ikke den, men morgenbladet +mike gir noen resultater på google..

Som jeg sa tidligere, nyhetsspeilet sitt utspring var et 4 A4 siders innlegg av meg på bakkemanskapet sitt forum for å bli mer synlig i debatten og ha vår egen side med artikler og ikke et lukket ning nettverk. Dessverre ble det aldri hva jeg håpet på og nei, jeg er verken bitter eller indignert. Bare trist de lot en god sjanse gå ifra seg...

Når det er sagt, kan ikke si meg enig i alt som kommer herfra heller, tror min virkelighet finnes enplass mellom NS og skepsis.no, men det er dumt når skepsis.no faller ned på NS sitt nivå for å bedrive meningsløse debatter. Det skader begge og tjener ingen!

SMQ

Utlogget AndersBreiflabb

« Svar #3 på: 20. mai 2010, 23:57:47 »
Jeg tror mange her har høy beredskap i forhold til konspirasjoner da de som fremsetter dem som regel passer inn i en noe spesiell kategori. Forsvarsmekanismene går utover innholdet i debatten, og det er forsåvidt synd - men når person nummer 3654 fremlegger sine anekdotiske bevis for at verden egentlig er styrt av reptiler på en planet som går i en lang elipsebane, så svarer man deretter.

Dessuten er konspirasjoner, fra faglitteraturen sin side, et fenomen som må forståes i et større perspektiv enn konspirasjonen selv. Dette perspektivet mangler dessverre de fleste fra feks nyhetsspeilet, og i deres virkelighet eksisterer ikke dette perspektivet. Det gjør den felles plattformen for diskusjon vanskelig.

Utlogget FreeMind

« Svar #4 på: 21. mai 2010, 00:12:23 »
Ok.

La meg fortelle hva som skjedde på Bakkemannskapet som medlem nummer 3.

Det var meg og Mike og Singoalla og Jarle som kjempet på Altnett.ning.no. Der tok vi opp de temaene som dere ser på nyhetsspeilet idag, og ble regelrett utestengt og tiet still. Altså dette var på altnett! Som skal liksom være frie for alternativ medium?

Mike startet et eget nettsted og inviterte meg, siden den gang vokste vi utifra altnett brukere som også var uenige i sensuren på Altnett og vi ble fort en 50medlemmer. Herfra diskuterte vi alt, og hadde vårt fristed uten å bli latterligjort og utestengt. Det var gode tider der inne, og heftige diskusjoner, men et sted gikk grensen for Mike, som likte mindre den åndelige kampen til Singoalla og Johannesen. En del var uenige med mike og siden sommer 2009 har det sakte gått nedover. Vi hadde planlagt et stort folkemøte, men det skjedde aldri.

Nyhetsspeilet var noe av det første vi satt sammen og ble enige om. Vi trengte en avis som kunne speile nyhetene og formidle ekte nyheter "nyhetene i nyhetene" for de som ville sjekke ut den andre siden av saken siden media stort sett idag er sentralisert ned til 5store selskap på verdensbasis.

SMQ var inne i tråden og hadde gode forslag, gode ressurser og mye kunnskap, men tidlig av var han på en slags personlig strid mot Frank Aune, så han trakk seg fra felleskapet. Det var da meg, Mike, RK, Frank, Hans Gaarder, J.J, Liv Bjøringsøy og Maarit hansen som gikk videre med hjertebarnet Nyhetsspeilet.no

Takk til Altnett som kastet meg og Mike ut, suckers....
"Vi skeptikere" blir jo ofte beskyldt for å være lydige sauer for staten, og godta alt som kommer fra media.
Men selv om jeg vet at dette ikke stemmer, klarer jeg ikke å komme på noen eksempler på at "vi" på ingen måte tar alt for god fisk uten videre på stående fot.
Noen eksempler?" Øyvind Repvik

Utlogget Marquis

• Deus Ex Nihilo
« Svar #5 på: 21. mai 2010, 01:47:36 »
hjertebarnet Nyhetsspeilet.no

For meg startet "NWO" i Norge med Harald Hårfagre. Hva synes du om det?

Utlogget Gnisten

• Administrator
« Svar #6 på: 21. mai 2010, 02:28:40 »
Mike er herskeren, ingen over og ingen vedsidenav. Husker det ble mye pes på bakkemanskapet når morgenbladet skrev en artikkel om Mike og 911 som ikke falt i god jord. Fant ikke den, men morgenbladet +mike gir noen resultater på google..

Du tenker vel på denne:

http://www.morgenbladet.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20090320/OAKTUELT/259169004

Sitat
Noen gasser deg…
…er en av mange konspirasjonsteorier som finner næring på nettet. Vi har møtt de troende.
[....]
Dypt alvor. Han [Mike] skal vise oss det siste forumet han har startet. Det er et lukket nettsamfunn hvor han ønsker å samle mennesker som skriver om det skjulte i samfunnet. Her klikker han oss frem til «Bakkemannskapet for fremtiden». En lang liste med navn og smilende ansikter vises, mange blide folk, søte jenter og kjekke karer, unge, og noen nesten gamle. Flere drar vi kjensel på fra Nyhetsspeilet.

Fant også denne:

http://www.morgenbladet.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20090320/OAKTUELT/2785413

Sitat
Slik ser de det selv
Kilde: «Bakkemannskapet for fremtidens» eget emnesystem, utarbeidet av bibliotekar Rolf Kenneth Myhre for å skape system i villniset (med unntak for Sions vises protokoller og Planet x).
– Dette er Bakkemannskapet.

Kilden til artikkelen ligger her: http://www.rolfkenneth.no/Bakkemannskapet-emnesystem.html

Nederst finner vi:
Sitat
Til Bakkemannskapet  (bare for medlemmer)

http://bakkemanskapet.ning.com/main/authorization/signIn?target=http%3A%2F%2Fbakkemanskapet.ning.com%2F

Sitat
Bakkemannskapet for fremtiden
Bakkemannskapets oppgave: Avsløring av løgnene, avdekking av fragmenteringen, påvisning av helheten til så mange som mulig.
Logg på
Medlemskap er basert på invitasjon. Hvis du har en invitasjon, kan du klikke på koblingen i e-postmeldingen for å bli medlem.

Og lenger kommer nok ikke en sølle skeptiker av min sortering ...

Utlogget Gnisten

• Administrator
« Svar #7 på: 11. februar 2012, 02:38:32 »
Bakkemannskapets høytflyvende visjoner kan nå studeres på bakkenivå:

Rolf Kenneth MyhreI > Lyskilden - portal for alternative nyheter
Ning-forumet "Bakkemannskapet for fremtiden" (BM) er nå åpnet for alle. Dette har ligget dødt i noen år nå. BM bruker bare Forum, med et klassifikasjonssystem, ikke Grupper. Til sammenligning bruker Esoterisk Nettverk bare Grupper, ikke Forum. Alternativt Nettverk og Ildsjelen bruker BÅDE Forum og Grupper, hvilket er den dårligste løsningen. Så nå har dere muligheten til å se hvordan forskjellige ning-løsninger virker, og sammenligne deres funksjonalitet med f.eks. facebook.
http://bakkemanskapet.ning.com/

Bakkemannskapet for fremtiden er åpen for alle fra 10.02.2012
Lagt til av Mike Cechanowicz den 10 februar 2012 på 10.23 i 020-029 [...]
Vi ber om at folk som legger seg til opptrer med fullt navn. Dette er et bibliotek som du kan søke tema på i systemet - takket være arbeidet til Rolf Kenneth. Velkommen til arbeid som ble lagt ned for flere år siden,

Min utheving. Mikes halv-analfabetiske norsk fornekter seg aldri. Er det arbeid som er lagt ned i betydningen innstilt (for godt), eller er det bare utført for flere år siden?

Utlogget Per Erik

• Nestleder NWO- Resistance- Resistance, Stor-Oslo..
« Svar #8 på: 11. februar 2012, 08:31:41 »
Artig  ;D Velkommen til Bakkeman-skapet vi la ned arbeidet for flere år siden. Hyggelig at du kan melder deg inn med fult navn i forgårds.  :P

Edit: Dette er bare tøys.
« Siste redigering: 11. februar 2012, 08:40:14 av Per Erik »
''Vi fødes inn i en verden der de vanligste og de konvensjonelle verdensbildene i hovedsak er surrealistisk surr.''' - Rolf Kenneth Myhre.

Utlogget Per Erik

« Svar #9 på: 12. februar 2012, 19:07:26 »
Det var moro så lenge det varte. I går kunne man lese, og le, uten å registrere seg der. I dag kreves det registrering for å komme videre fra forsiden.

Hvordan er det forresten med sitering fra lukkede grupper? Det kan jo hende at en og annen skeptiker roter seg inn der ...
« Siste redigering: 12. februar 2012, 19:09:25 av Per Erik »
''Vi fødes inn i en verden der de vanligste og de konvensjonelle verdensbildene i hovedsak er surrealistisk surr.''' - Rolf Kenneth Myhre.

Utlogget Arman

• Administrator
  • Ingen gud, ingen herre, alt for kjærligheten
« Svar #10 på: 12. februar 2012, 20:42:31 »
Det var moro så lenge det varte. I går kunne man lese, og le, uten å registrere seg der. I dag kreves det registrering for å komme videre fra forsiden.
Merkelig. Hvis noe har sett en forklaring hører jeg gjerne om dette.
I've spent a lot of my life among people brighter than myself. Larry Niven
===
Nei, ingen 'i' i nicket, heller ingen 'd'.
Streng Administrator Grei Administrator

Utlogget Arman

• Administrator
« Svar #11 på: 12. februar 2012, 20:51:30 »
Hvordan er det forresten med sitering fra lukkede grupper? Det kan jo hende at en og annen skeptiker roter seg inn der ...
(Med forbehold om at denne policy kan bli endret etter evt. diskusjon oss moderatorer og administratorer i mellom) I utgangspunktet er det ingenting i veien for å sitere derfra, men det vil måtte vurderes fra gang til gang, både ifht. hvem du siterer (noen av medlemmene er mer offentlige enn andre) og hvordan du gjør det. Siden det at Bakkemannskapets forum krever registrering for å lese hva som skrives der, er eneste måte å sitere noe derfra for ikke-medlemmer at du tar en skjermdump og legger ut her, normal lenking vil ikke fungere. Da kan det være aktuelt å anonymisere hvem du siterer. Det vil sikkert også være et spørsmål som vurderes internt på Bakkemannskapets forum, slik at evt. sitat derfra må veies opp mot mulighet for fortsatt å delta i diskusjonen som foregår der, ettersom sitering eksternt kan føre til at du sparkes ut igjen.

Kort og godt: Ja til sitat, men ikke uten videre, det er den som ønsker å sitere som først må gjøre noen vurderinger. Dette forumet har ingen regler som nekter deg å sitere fra et lukket forum som du er medlem av. Det vil i første omgang være ditt ansvar.
« Siste redigering: 12. februar 2012, 21:39:49 av Arman »
===

Utlogget Per Erik

« Svar #12 på: 12. februar 2012, 21:19:15 »
Merkelig. Hvis noe har sett en forklaring hører jeg gjerne om dette.
(min utheving)

Har ikke sett noen forklaring på det. Ser ikke bort i fra at det er for å unngå nettopp det jeg har uthevet og for å unngå at sitater og skjermskudd dukker opp i alskens fora.

Utlogget Harald Hanche-Olsen

• Harald Hanche-Olsen
« Svar #13 på: 12. februar 2012, 23:28:10 »
Siden det at Bakkemannskapets forum krever registrering for å lese hva som skrives der, er eneste måte å sitere noe derfra for ikke-medlemmer at du tar en skjermdump og legger ut her, normal lenking vil ikke fungere.
Skjermdump? Det går da vitterlig an å kopiere tekst også, ikke sant? Det er mye mer leservennlig.

Utlogget Arman

• Administrator
« Svar #14 på: 12. februar 2012, 23:33:16 »
Siden det at Bakkemannskapets forum krever registrering for å lese hva som skrives der, er eneste måte å sitere noe derfra for ikke-medlemmer at du tar en skjermdump og legger ut her, normal lenking vil ikke fungere.
Skjermdump? Det går da vitterlig an å kopiere tekst også, ikke sant? Det er mye mer leservennlig.
For all del. Fordelen med skjermdump framfor tekstinnliming er at den er en smule mer troverdig fordi det rent teknisk er vanskeligere å "jukse" med skjermdumpen. Anbefaler begge deler: Skjermdump for dokumentasjon, tekstinnliming for leservennlighet.
===