Skrevet av Emne: Xocai  (Lest 14768 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Roger

Xocai
« på: 25. desember 2010, 21:46:56 »
Noen som har vært borti Xocai sjokolade? Skal visst kunne bevirke det ene og det andre. Er dette rett og slett mørk sjokolade med sine gunstige effekter?
Hvis du gjør det du alltid har gjort, så får du det du alltid har fått..

Utlogget NWOKjetil

Sv: Xocai
« Svar #1 på: 25. desember 2010, 22:18:26 »
Nettverkssalg.
Styr unna.
Aldri still spørsmål.Aldri still spørsmål.Aldri still spørsmål.Aldri still spørsmål.Aldri still spørsmål.Aldri still spørsmål.Aldri still spørsmål.Aldri still spørsmål.Aldri still spørsmål.Aldri still spørsmål.Aldri still spørsmål.Aldri still spørsmål.Aldri still spørsmål.Aldri still spørsmål.

Utlogget Roger

« Svar #2 på: 25. desember 2010, 22:46:09 »
Styrer unna nettverkssalget. Men lurer fortsatt på selve produktet.
Hvis du gjør det du alltid har gjort, så får du det du alltid har fått..

Utlogget Skeptisk Nok

« Svar #3 på: 26. desember 2010, 00:48:02 »
Virker det for godt til å være sant, så er det mest sannsynlig det.

Utlogget OndeJens

« Svar #4 på: 26. desember 2010, 08:05:03 »
Kanskje den smaker godt? :-)

Utlogget Karsten Eig

• Karstens meninger om det meste
« Svar #5 på: 26. desember 2010, 14:01:02 »
http://sjokosjokk.no/

Bare å telle opp antallet altiepåstander her, så får man piggene ut. Ikke noe galt med å blande blåbær, acaibær og sjoko i seg selv om man liker det, og det gir jo masse antioksidanter (i den grad det er så bra som det påstås). Det at sjokoladen er kaldpresset er sannsynligvis bra fordi færre antioksidanter ødelegges enn i varmebehandlet (conchert) sjokolade - i den grad det er viktig. Men det var da ikke måte på hva man kunne kurere med disse antioksidantene!

Innholdsfortegnelsen her: http://sjokosjokk.no/sjokolade-power-squares.html er:

Sitat
Mørk sjokolade [kakao-masse (59%), kakaosmør, saft fra sukkerrør krystaller, kakao (13,8%), Emulgator (Soya Lecithin)], Pulver fra açaibær. Pulver fra blåbær.

dvs at den fortsatt inneholder en del sukker. Som er, vel, sukker.

Utlogget Karsten Eig

• Karstens meninger om det meste
« Svar #6 på: 26. desember 2010, 14:01:59 »
Har forresten smakt den en gang. Helt grei, men den smakte av billige kakaobønner.

Utlogget Gnisten

• Administrator
« Svar #7 på: 26. desember 2010, 18:28:10 »
For et år eller to siden ringte en mann på døra der jeg akkurat da var på besøk i Trondheim. Han ville først og fremst selge varmepumper, og der måtte jeg bare be ham kontakte huseieren, som ikke var til stede den dagen.

Så dro han fram denne sjokoladen og lovpriste i vei. Til og med kreft skulle den om ikke kurere så ihvertfall forebygge. Da ringte skepsisklokkene, og jeg tok ham vennlig i skole om hva det er lov å påsto om medisinske egenskaper ved produkter som ikke er medisin. Det affiserte ham ikke det minste. Sannhetsbeviset var vel en historie om en bekjent som hadde en svigermor som hadde gått i samme klasse som tremenningen til ordføreren osv. osv.

Jeg fikk en liten smakebit (eller betalte jeg virkelig for den?) og lovet å lese om den på nettopp den nettsiden som Karsten viser til. Smaken var ikke akkurat all verden, og da jeg hadde regnet på kiloprisen var det over og ut.

Og sannelig, når jeg tenker meg om, så fikk jeg mannens visittkort i tilfelle jeg kunne tenke meg å bli med i salgsteamet. Det kunne jeg ihvertfall ikke etter å ha sjekket nettstedet.

Utlogget Pernille Nylehn

• Global Moderator
    • Bloggen min
« Svar #8 på: 27. desember 2010, 21:24:35 »
En av utstillerne jeg ikke rakk å omtale fra altiemessa i Stavanger var denne: www.mxi.myvoffice.com/ingvild

Hun driver bl.a. med dette: http://www.mxi.myvoffice.com/ingvild/Links.html

Det holder kanskje med ordene Meridian DPA. DPA står for digital pulsewave analyzer. Hva det har med meridianer å gjøre vet jeg ikke, men apparatet er, såvidt jeg kan se, et helt vanlig pulsoksymeter. Det er et meget enkelt apparat som brukes på en hver medisinsk avdeling, og som ganske enkelt måler oksygenmetningen i blodet. Men ifølge reklamen fra denne Ingvild måler det stressnivå og arterienes stivhet, og dermed risikoen for hjerte-karsykdom.

De kaller det en pletysmograf, som riktignok er en målemetode som brukes i medisinen, men den er mildt sagt mer komplisert enn bare ei klemme på fingeren. Skal man måle blodgjennomstrømningen i konkrete organer eller kroppsdeler må instrumentet plasseres på/ved den delen, ikke bare på en finger.
http://en.wikipedia.org/wiki/Plethysmograph

Apparatet til Ingvild måler angivelig også:
Pulse Rate
Ejection time (Etc)
Pulse Height (PH) - Pulsamplitud
Ejection Elastic Index (EEI) - indikation på vänster kammares ejektion och elasticiteten hos stora artärer
Dicrotic Dilation Index (DDI) - indikator på små artärers compliance
Dicrotic Elastic Index (DEI) - perifera kärlens elasticitet (arterioler - vener)
Augmentation Index (AI)

Altså enda en av de tilsynelatende genialt enkle undersøkelsesmetodene som angivelig skal gi Svaret På Alt, men som bare måler en bitteliten del, og noe helt annet enn alternaivistene påstår. På godt norsk: Bare tull.

Hvis jeg ikke husker aldeles feil tok denne Ingvild flere hundre kroner for å teste folk og fortelle dem om de hadde risiko for ditt og datt ... og tilfeldigvis solgte hun remediet som var løsningen på ditt og datt - altså Xocaisjokolade.
« Siste redigering: 27. desember 2010, 21:30:25 av Pernille Nylehn »
Medlemmer av foreningen Skepsis har en mindre aura, dvs. et mer innskrenket bevissthetsfelt, enn den øvrige befolkningen.

Else Egeland, healer og Cand.San.

Utlogget Barry

• Nullo modo!
« Svar #9 på: 28. desember 2010, 12:14:42 »
Dette må jo være villedende markedsføring. Ikke bare sier de at du kan droppe frukt og grønnsaker fra kostholdet og heller spise sjokolade (For de av oss som har barn ville det jo vært fantastisk om det stemte:)) De kommer også med en rekke påstander om bedre helse, samt bruker forskning.no som "referanse" med positive artikler om kakao. Omtrent som å bruke dokumentasjon på at vi trenger vann til å selge cola, den inneholder jo masse vann, faktisk nesten bare vann.

Utlogget Asbjørn Dyrendal

• Administrator
    • Skepsisbloggen
« Svar #10 på: 28. desember 2010, 19:15:23 »
Dette må jo være villedende markedsføring. Ikke bare sier de at du kan droppe frukt og grønnsaker fra kostholdet og heller spise sjokolade (For de av oss som har barn ville det jo vært fantastisk om det stemte:)) De kommer også med en rekke påstander om bedre helse, samt bruker forskning.no som "referanse" med positive artikler om kakao. Omtrent som å bruke dokumentasjon på at vi trenger vann til å selge cola, den inneholder jo masse vann, faktisk nesten bare vann.

Minn meg gjerne på å stjele den der til bloggen (med henvisning) en dag etter at julepausen er definitivt over. Med mindre noen andre gjør det før meg.

Utlogget Marky

• "Rockfeller-soldat" og "NWO-lakei"
« Svar #11 på: 28. desember 2010, 20:33:57 »

Denne formen for markedsføring er desverre svært vanlig innenfor kosttilskuddsbransjen. Det som gjerne går igjen er:

1. Dokumentasjon bestående av gammel motbevist forskning, ikke-konklusiv forskning, eller ikke-relevant forskning (f. eks. kan ikke studier på dyr automatisk overføres til mennesker).

2. Bruk av dokumentasjon som egentlig ikke har med produktet å gjøre, enten med vilje for at en antar kjøpere ikke ser forskjellen (og mange kan jo ikke vurdere dette), eller at selger selv tror det forsvarer salg av produktet.

PH-diett-tilhengerne er et kroneksempel for punkt 2 f. eks.
« Siste redigering: 28. desember 2010, 22:14:53 av Gnisten »
Although i realise that your idea of a meaningful critique of the crimes of big pharma is "chemotherapy hurt my grandma that's  why i love vitaminpills and hate the vaxxxines lol freedom.

Ben Goldacre

Utlogget Marky

• "Rockfeller-soldat" og "NWO-lakei"
« Svar #12 på: 30. desember 2010, 17:47:07 »
Som et lite eksempel er mitt hatobjekt VitaePro.

RELIS Vest (regionale legemiddelinformasjonssentre vest) har følgende om å si om produktets dokumentasjon:

VitaePro inneholder astaxantin og lutein i ukjente mengder. Begge stoffene er beskrevet som sterke antioksidanter i litteraturen, og er i studier undersøkt i doser opp til henholdsvis 36 mg/dag og 10 mg/dag i opptil én måned uten bivirkninger. Ut over dette foreligger det svært sparsomt med humane data på effekt og bivirkninger, og preparatet er ikke underlagt noen form for strukturert overvåkning.

Men Wenche Myhre går god for det da ...

(Markys framheving i sitatet)
« Siste redigering: 30. desember 2010, 18:27:20 av Gnisten »
Although i realise that your idea of a meaningful critique of the crimes of big pharma is "chemotherapy hurt my grandma that's  why i love vitaminpills and hate the vaxxxines lol freedom.

Ben Goldacre

Utlogget Gnisten

• Administrator
« Svar #13 på: 26. juni 2012, 12:18:32 »
Tilbake til trådens tema: Xocai. Gunnar Roland Tjomlid har i dag publisert tre artikler på sin blogg:

http://tjomlid.com/?p=6650  (Xocai – en stygg historie om norsk sjokolademafia)
http://tjomlid.com/?p=6654  (30 punkter du bør undersøke før du starter som Xocai distributør)
http://tjomlid.com/?p=6659  (Xocai, en sunn sjokolade? Er det helse i hver bit?)

Her kommer det fram mye stygt. Det hele havner forhåpentligvis også på NRK og i de store avisene.

Utlogget Øyvind R

• "agent i en del av et større nettverk"
« Svar #14 på: 26. juni 2012, 14:29:36 »
Siden til CiViX er nede, av uviss grunn. Men bloggposten ligger også (blant annet) her: http://t.co/Od3yk038
You can make the world beautiful just by refusing to lie about it.