Vi har vært innom én av tidens mange utrolig dustete reklamer for dustete produkt tidligere. Hverken produkt eller reklame er blitt noe smartere siden sist:

We react with frequency because we are a frequency. Most simply, we are a bunch of cells held together by frequency. If you hold processed sugar or a cell phone in your hand and hold your arm straight out to your side and have someone push your arm down while you resist, it goes down pretty easily because processed sugar and cellular telephones do not react positively with the human body.

Hvis noen trengte ytterligere bevis på at vrøvlet har lånt elementer fra «Applied Kinesiology», trenger de ikke lete mer.

Sprøytet prøver nå også å ikle seg en allianse med veldedige formål, i form av et «partnerskap» med Ovarian Cancer Research Fund, forteller Harriet Hall i sin siste nedtagning av produktet hos Device Watch. Siden det kommer så mange strømmende hit fra søk på «Power Balance»-tøyset, kan de gjerne lese det også. Her er en bitteliten smakebit på responsen til reklamens «frekvens»-tøv:

The definition of frequency is «the number of repetitions of a periodic process in a unit of time.» A frequency can’t exist in isolation. There has to be a periodic process, like a sound wave, a radio wave, a clock pendulum, or a train passing by at the rate of x boxcars per minute. The phrase «33 1/3 per minute» is meaningless: you can’t have an rpm without an r. A periodic process can have a frequency, but an armadillo and a tomato can’t. Neither a periodic process nor a person can «be» a frequency.

Nettopp. Men så lenge ord ikke behøver å bety noe, bare høres fine ut, spiller ikke det så stor rolle.